Általában a következő okok miatt alkalmazzuk a henger újra hüvelyezését. Természetesen számos más oka is lehet, de most csak a legfontosabbakat említjük meg:

  • Ha az eredeti hengerpersely a túl sok javítófúrás miatt nem javítható tovább, akkor alkalmazzuk az újrahüvelyezést, melyet alapméretre célszerű visszaállítani.
  • Ha az eredeti hengerpersely olyan súlyosan károsodik - pl. gyűrűtörés, hajtókar szakadás, dugótörés -, aminek következtében darabok válhatnak ki a hüvelyből
  • Ha az eredeti hengerfurat bevonattal készült - kerámia, nicasil, LFC - és természetes kopásból, vagy  mechanikus sérülésből adódóan tovább nem használható.
  • „Big- Bore” extra cm3 növelés elérése miatt a hengertömb felfúrása után új hüvelyt alkalmazunk.

A hengerpersely (hüvely) normál esetben öntvény anyagból készülnek, megfelelő ötvözők alkalmazásával.
A négyütemű motor hengerperselyei viszonylag egyszerűen elkészíthetők, ellenben a kétütemű motor ablakkal ellátott - résvezérléses – hengerperselyeinél.
A piacon forgalomban lévő gyártók közül előnyben részesítjük a Los Angeles Sleeves , az Advenced Sleeves valamint a Prox gyártók profi megmunkálású és anyagminőségű termékeit. Sajnos ezen neves gyártók termékkínálata nem terjed ki minden motorgyártó összes típusára, ezért egyes esetekben a hüvelyeket mi készítjük el hazai anyagok felhasználásával.
A bevonatos hengerek újrahüvelyezésénél külön gondot kell fordítani a megfelelő dugattyú és gyűrű alkalmazására. Az öntvény és a bevonatos hengereknél a dugattyúgyűrűk anyaga alapvetően eltér egymástól, és a két típus nem cserélhető fel egymással!